25 Nisan 2024 Perşembe

21 - Nas Suresi

Şeytanın şerrinden insanların, rabbi, yöneticisi, yönlendiricisi, ilahı, rabbi olana sığınırım.

Şeytanın ne olduğunu da söylüyor. Kıvırıp kıvırıp saklanan, sinip sinip gizlenen vesvesenin/o sinsi, o aldatıcı şeytanın şerrrinden. (21/4) İnsanların göğüslerine kuşkular, kuruntular sokar o; (21/5) Cinlerden de olur, insanlardan da (21/6)

Hatırlatayım, ben inançlı değilim. Dinsizliğim kesin gibi de, ilahsızlığım şüpheli. Hala sık sık dua eder, korunma isterim. O yüzden tam dinsiz de sayılmam.

Ben bu yazdıklarımda kimseye vesvese verme niyetinde değilim. Yarın öbür gün, yani işte o meşhur gün, benim yanıldığım ortaya çıkar, bu kitapta yazan her şey eksiksiz dinin parçası çıkar, kimse bana gelip, “sana uydum” demesin! Ben sadece benim aklıma uymayan yerleri söylüyorum, düşünmeye teşvik ediyorum. Şeytan ben değilim!

Korunma büyüsü gibi surenin içinde kendi korunma kalkanımı da açtıktan sonra, devam.

Cinleri bilmem ama burada tarif edilen şeytandan insanlar arasında çok var. Söyledikleri ve yaptıkları tutarlı olmayan, dillerinden Allah, ceplerinden para eksik olmayan insanlar. Hem fakirliği övüyorlar, hem zenginliği yaşıyorlar. Eyleme geçirebilecek kıvılcıma bile kova kova su taşıyorlar. Haklarını verelim, güzel konuşuyorlar. Ah bir de dinlerken gözleri açık tutmak mümkün olsa!


İblisi, cinlerden ordusunu bilmem. Onları gösteremem. Siz insan olan şeytanlara karşı uyanık olun. Diğerlerinden korkarsanız, Felak var, Nas var.

Günümüzde evreni açıklamak için Newton ya da ne bileyim, Aristotales'in fizik kuramlarından çok daha doğru çalışan kuramlar var. Ancak bu "eskimiş" kuramları bir kenara atmıyoruz. Gündelik hayatımızda kullanılabildikleri alanlar hala var. Ben bu iki sureyi biraz bu duruma benzetiyorum. Felak ve Nas, korkulacak durumlarda okunması söylenen iki suredir ve bunun çalıştığını defalarca gördüm. Kötü bir kabusun ardından açın okuyun, içiniz rahatlayacak. Tamam dine inanmıyorum ama çalıştığı durumları da inkar edecek değilim. Ender yaşanan paranormal korkularınız için Felak, Nas, sık yaşanan şeytanımsı insanlardan korunmak için akıl. Reçetem bu kadar.

Not: Bu sureyi Nass Suresi ile karıştırmayın. Başımızı yakan bu değildi. Zaten Nass da değildi. O kalkan olarak kullanılmaya çalışıldı. Başımızı yakan kendi seçimimizle kabul ettiğimiz sistemdi.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

23 - Necm Suresi

Yemin kısmını doğrudan yazıyorum: Yemin olsun inip çıktığı zaman yıldıza / fışkırıp çıktığı zaman çimene / süzülüp aktığı zaman Ülker Yıldız...